Dagens løype på Skaunakjølen 2023

Postet av Bente Husby den 3. Jan 2023

Førstkommende helg –  7.-8. janaur merker Skaun IL, skiavdelingen i regi av Trondhjems Skiklub skiløypene fra Krokstadsetra og Melbyslettet med Dagens Løype-merker.

Dagens løyper har vært arrangert av Trondhjems Skiklub i 58 år. Merking av løyper starter i januar og hver

helg tar ulike lag ansvar for merking av en skiløypetrasè; i hovedsak rundt Trondheim. De siste 20 årene har de ønsket at Skaun IL merker løypene på Skaunakjølen som den siste Dagens Løype i sesongen, men i år har vi fått ei tidligere helg på vinteren.

Så nå er tiden kommet, og Skaunakjølen vil være Dagen Løype i 7.-8. janaur. Løypene fra Krokstadsetra og Melbyslettet opp til Ølshøgda er merket med gule bånd.

Vi håper på stort innrykk fra Trondheimsregionen og vi er stolte over å vise fram det flotte turterrenget vi har.

Vi tar vel imot alle besøkende og ønsker dem en minnerik skitur på Skaunakjølen.