Dagens løype på Skaunakjølen 2022

Postet av Bente Husby den 8. Apr 2022

Førstkommende helg – Palmehelga 9.-10. april merker Skaun IL, skiavdelingen i regi av Trondhjems Skiklub skiløypene fra Krokstadsetra og Melbyslettet med Dagens Løype-merker.

Dagens løyper har vært arrangert av Trondhjems Skiklub i 57 år. Merking av løyper starter i januar og hver

helg tar ulike lag ansvar for merking av en skiløypetrasè; i hovedsak rundt Trondheim. Men i de siste 20 årene har de ønsket at Skaun IL merker løypene på Skaunakjølen som den siste Dagens Løype i sesongen.

Så nå er tiden kommet, og Skaunakjølen vil være Dagen Løype i palmehelga; 9.-10. april. Løypene fra Krokstadsetra og Melbyslettet opp til Ølshøgda er merket med gule bånd.

Vi håper på stort innrykk fra Trondheimsregionen og vi er stolte over å vise fram det fflotte turterrenget vi har.

Vi tar vel imot alle besøkende og ønsker dem en minnerik skitur på Skaunakjølen.