Klubbmesterskap skyting liggende torsdag 9. sept kl 15:00

Postet av Skaun IL den 6. Sep 2021

Etter en lengre koronapause vil Skaun idrettslag skyting avdeling rifle arrangere klubbmesterskap 30 og 60 skudd liggende på internasjonal skive.  Skyttere til og med 16 år skyter 30 skudd med heltall.  Resterende skyter med desimaler.  Været er usikkert og vi har besluttet å skyte stevnet innendørs på 15 meter i kjeller.  Vi simulerer avstand så det tilsvarer skyting på 50 meter.

Det er tillatt med alle våpen i kaliber 22 som har montert diopter.  Det blir tillatt med magasin.  De som skyter for DFS kan skyte med splittet reim.

Skytetider for øvelsene: 30 skudd – 45 minutter.  60 skudd – 65 minutter.  Dette inkluderer prøveskudd.

Stevnet arrangeres torsdag 9. september fra kl. 1500.   Vi kjører prinsippet førstemann til mølla - her er det bare å møte opp så skyter vi fortløpende – straks en er ferdig er det klart for neste skytter.  Ikke avhengig av å vente på at laget er ferdig.  Vi holder på til alle har skutt.  Blir vi mange setter vi opp ekstra dag(er).  Det er gratis å delta.  Premiering – heder og ære på en resultatliste!

Medlemsansvarlig Skaun il skyting